RUKUN TETANGGA SAYA

Thursday, 25 August 2011

SEKALI LAGI KECUNDANG DI TENGAH JALAN..!!

Tak boleh nak lelapkan mata bila fikirkan banyak perkara..hurmmm.....aku mengeluh sebab fikirkan jawapan pada satu persoalan ni...adakah pisang akan berbuah dua kali??? aku tak mampu nak jawab persoalan ni bila aku cube untuk pertahankan, lastly kecundang..betul la cakap orang, nak pertahankan sesebuah perhubungan tu bukannya senang kan??? kadang-kadang  bila kite cuba sedaya upaya untuk pertahankan, tapi pihak yang lagi satu cube ambil sambil lewa...tp kadang-kadang tu plak, bila dua2 pihak cuba untuk pertahankan, ade plak pihak lain yg cuba campur tangan...

huuurrrmmm...skali lagi aku mengeluh bila fikirkan hala tuju sesuatu perhubungan tu...orang kata pengalaman yang pernah jadi kat kite, akan buatkan kite lebih matang dalam mempertahankan hubungan yg akan datang..betul ke???? kalau betul kenapa hubungan aku kali ni kecundang sekali lagi???


Ya Allah sampai sebegini sekali Engkau duga aku???parut luka yg dulu masih lagi berdarah...untuk sekian kalinye, satu lagi parut telah di cipta...ya Allah pedihnye tak terkata..hanya aku yang dapat merasainye...Subhanallah...sakitnye kat ati ni x mampu lagi untuk aku tanggung sorang diri..kalau ape yg jadi ni sebagai balasan atas dosa-dosa yang pernah aku lakukan di muka bumi Mu ni, aku redha ya Allah....tabahkan hatiku, kuatkan imanku Ya Allah..amin.....
TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

Sunday, 21 August 2011

PEMBAZIRAN YG KETARA DI BULAN PUASA

jangan membazir di bulan puasaAssalamualaikum semua warga2 blog dan pmbaca2 entry aku..hehehe...mcm ade je yg baca..pape je la..janji aku bg salam..nak x nak korang kna jwab salam aku,x jwab dosa tau..entry kali ni aku nak cite sal pembaziran di bulan puasa..

memandangkan skang aku wat part time kat restoran steamboat,  terdetik nak wat entry pasal pembaziran yang jadi depan mata aku..kol 8.30pm aku ngan mmber2 start kutip pnggan2 ngan kemas meja..msa kemas meja2 tu, alangkah terkejutnye aku bila tgk bnyak sangat2 mkanan yg x hbis..kuih, seafood, nasi, air n mcam2 agi la..berpinggan2 mkanan yg x disentuh lgsung dibuang cam 2 je..

x ckup kat atas meja, diorang letak pinggan2 tu kat lantai..makk aii...tu bukan mkn tu..tu vacum namanye..hahahah..tp sies la aku ckp, sedih sangat2 tgok mkanan seenak cam 2 dibuang cam tu je..just imagine negara2 yg x ckup bekalan mkanan....x yah tgk jauh la, tgk yg dkat pun ckup..org miskin kat negara kite yg merempat kat tepi2 jalan yg x ckup makanan, diorang sanggup kutip dlam tong2 sampah nak cari sesuap nasi..tp kite, bila dpt mkanan cam 2, leh lak dibuang2....Subhanallah..

ade satu meja tu aku kemas, aku tengok telur puyuh x disentuh lebih kurang 10biji, dibuang cam 2 je..pas tu kuih lapis,kasui, seri muka, agar2 pelangi lgsung x disentuh..pun dibuang cam tu gak...masa nak amik x fkir, bila dh amik mula la buang cam tu je...NAFSU...NAFSU...

satu agi meja yg aku x leh bla, bleh lak tanya cmni "bleh x nak letak balik makanan2 ni, sbb x hbis (smbil tnjuk spinggan penuh seafood yg lgsung x diusik )"...pas tu free2 je kna perli ngan bos aku "ish..ish..ishhh..x baik la mmbazir di bulan puasa ni.." ...aku hnya mmpu tersenyum..nak gelak x leh, tkut kna mrah..haahhah..

em k la..setakat ni je entry aku..nak solat then nak rehat2..sbb pas asar anti nak kna masuk kje agi...anti kalu de pape cite pasal tempat keje aku agi , aku share kat sini k... ADIOS :)
TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)