RUKUN TETANGGA SAYA

Wednesday 20 July 2011

AL-FATIHAH UNTUK SAHABATKU AMIRUDDIN DOLLAH

20/7/2011 adalah tarikh yg akan aku igt smpai bila2 sbb sorang kawan yg aku syg dh tinggalkan aku wat selama-lamanye...dengan sekelip mata dia tinggalkan aku ngan satu janji yg x sempat nak dia tunaikan...
ya Allah terlalu berat untuk aku trima smua ni...bila kawan yang aku knal sejak kecik agi tinggalkan aku seusia muda cm 2..

pagi tadi sepatutnye aku kna amik paper exam EENT..aku cancel kan paper 2 then mintak izin lecturer nak melawat jenazah kat HKL sbelum dibawa pulang ke jengka slepas dpt pggilan dri mmber aku syuhada..diam x terkata aku bila dpt satu pggilan mngatakan shabat baik aku sndri dh mnggal dunia..niat kat hati nak dtg melawat buat kali ke dua ptg ni ngan mmber2 sek jgka 12..tp x ksampaian..amy napela x tggu aku dtg buat kali kedua..aku bru plan nak dtg ptg ni nak tnjuk gmbr2 kite msa sek rendh dlu2..nak ajk ko borak2 and nak ajk ko ckp mcm2 la..nape la ko x tggu aku amy..skejap je amy..nape la ko x tggu aku...??? nape amy???? nape cepat sgt ko g..????...dan knapa ko x tunaikan jnji ko kat aku..kan dua hari lepas masa aku g mlawat ko, ko jnji nak dtg raya umah aku thun ni ngan mmber2 lain,nak mkan rendang kat umah aku..ko lupa ke jnji ko 2 amy???? azrin pun dh ckp nak ajk ko dtg gak rya umah aku, nak wat mcm dulu2..dtg rya umah aku..mkn rndang ayam bnyak2, pastu nak bngkus bwak blik..tp rya tahun ni dh ko xde spe yg nak wat sume 2??? spe yg nak back up aku bila dak2 ni ejek aku tembam????....

 o00oo..ptutla msa aku sruh ko jnji msa 2 ko nak x nak je jnji kan..sbb ko dh tau ko xdpt nak tunaikan jnji ko 2 kan..???? terdiam x terkata aku bila aku tngok badan arwah dibalut dengan kain putih masa kat ICU tdi..aku hnya mmpu menangis..aku cube kejutkan arwah,manala tau kan arwah bangun..kot2 la dia bergurau..sebab dia selalu ngusik aku..tp bila aku tolak badan dia..aku gerakkan kaki dia..dia tetap kaku dan keras atas katil..lgsung x bergerak..aku hanya nmpak muka arwah je x ttup ngan kain..anggota lain smua dh kena ttup ngan kain putih..muka arwah pucat,  dan yg pnting muka arwah nmpak bersih sgt..muka arwah btul2 mnunjukkan dia dh bersedia nyawa nye diambil..lagipun spnjang hayat dia, dia x penah sakitkan hati spe2..walau pape pun,.alhamdulillah aku sempat wakilkan bagi pihak kawan2 mohon maaf atas segala kesilapan yg pernah kawan2 buat kat arwah termasuk gak kesilapn yg aku penah wat kat dia...




segala kata2 ko selama ni mmbuktikn pmergian ko amy..ko berkali2 ckp kat aku cmni "nadia, kalu aku g dulu,ko x yah la ngis..ko wat bese je..ko cume sedekahkan al-fatihah je kat aku..dan ko jgn lupa jgn tinggal solat,setiap kali solat,doakan aku k...."  .dan satu agi ayt ko yg aku igt smpai skang "nadia, kalu ko jadi nurse anti, bleh la ko rawat aku kalu aku sakit..tapi ko kena rawat aku free la..."....rupa2 nye kata2 ko 2 bwak mkna yg skarang ni...
aku sgkakan aku yg pergi dulu dari ko, upenye tak....Tuhan 2 Maha Adil kan amy....
 walau pape pun jadi skang aku dh relakan pemergian arwah sbb aku lebih rela tngok arwah pergi drpada terus derita menahan kesakitan penyakit yg di tanggung... 
salam sahabat dan salam perpisahan dari aku untuk ko amy..sampai bila2 aku ingat segala nasihat2 ko kat aku...dengan rela hati aku relakn pemergian ko..
semoga arwah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman...al Fatihah...amin....


TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

5 comments:

amanina nasuha said...

sabar lahh nadia..tuhan lebih sayangkn dye kn..doa je laa bnyk2..jgn bnyk ngis nnti dye x tnteram plak dye kt sna....sabar je laa bnyk2 k...aku p0wn sdih jgk walaup0wn knal skejap gn dye.=(((

Didie Massaro said...

al fatihah buat arwah amet./ amy..dia seorang g baik.

MarsyafiqahMustapha said...

salam takziah pada akak dan rakan2...
al-fatihah...

Diya Nadiya said...

thanks a lot 2 u all yg care sal entry ni...pape pun skang aku dh makin ok sikit..smpai bila aku nak ngis..kalu aku bertrusan cmni nmpak sgt aku tolak tkdir kan...so skang aku dh redha ngan pmergiaan sahabat sbaik arwah..mudah-mudahan arwah ditempat di tempat2 org beriman....

Diya Nadiya said...
This comment has been removed by the author.