RUKUN TETANGGA SAYA

Saturday 17 September 2011

KERENAH AKAK AKU DALAM MENGHANDLE ANAK-ANAKNYE

                                                                           Assalamualaikum w.b.t....

Hari ni dh msuk hari ke 3 aku kat umah akk aku kat Selayang..maklumla cuti 3 ari la katakan..nak blik kmpng mak aku lak xde...so aku g la mnumpang di umah akk aku...sambil2 tu bleh gak tolong jaga anak-anak akak aku..kbetulan akak aku x hbis cuti dari berpantang agi.so lepak ngan dia je la kat umah...hari pertama dan hari kedua ok lagi la tengok akak aku handle anak-anak dia....masuk hari ketiga anak-anak dia dh mula wat perangai ala2 upin ipin..hahaha...

anak dia yg sulung nma Aina Batrisyia..tengah2 tido tiba2 bangun nangis mintak nak makan sayur pas tengok iklan kat tv..aku terkejut gak..akk aku dh la msa tu sibuk nak handle baby kecik Airies Sofea tu..Airies tu lak still agi breast feeding..aku??? Aku bukn xnak tlng..Aina tu kalu bngun dri tido bukn nak ngan org..nak ngan mama, papa dia je la...adik dia tu lak Airies, kan still agi breast feeding..aku nak bagi susu camne kalu aku pun xde susu..hahahaahah....

kelam kabut la akk aku g dpur msak utk anak kesayangan dia 2.dh jadi cam masterchef dh aku tgk..cmpak sume syur yg ade kat dlm peti kat kuali...pas siap msak, suap lak aina makan..aku ni dh cam penari agog0 dh dok handle baby kecik tu..ke hulu ke hilir bawak baby tu..smpai bpeluh2 la aku..smpai ke satu tahap, aku ase lemak2 kat badan aku ni dh pecah dh..ane x nye, pegang baby tu smbil vibrate kan badan aku ke sana ke sini...ala2 mesin Ogawa gitu...hahahahahah..

pas akk aku siap suap Aina, akk aku lak take turn jga baby..akk aku agi la dahsyat... dh cam rupa nenek kebayan dh..x terurus aku tgk..naik nyampah aku tengok imej dia msa tu..ane x nye, ngan rmbut ntah ikat ntah x, ke hulu ke hilir dukung baby smbil badan vibrate, duk sna x kena, duk sini x kena.mcm2 jenis lagu dri kumpuln nasyid dh dia nyanyi utk anak dia..tp anak dia tetap gak xnak tido...smpai dia dh melalut dok speaking BI sorang2..dh la speaking berterabur..bebel kat anak dia speaking BI yg aku tertanya2 ade ke x perkataan2 tu dalam dictionary..hahahahah...sian lak aku tgok..

asenye cam 2 la gak aku kan pas kawin and ade anak anti..ntah2 agi teruk dari 2...hahahahhaha....pape pun khidupan berumah tangga ni bnyak manisnye dari pahit...mmg la serabut sikit nak melayan kerenah anak2 ni, tp tu la yg jadi pengubat di kala kesunyian kita di hari tua anti..kan..kan..kan....pape pun tabik spring r kat akk aku sebab dpt handle anak-anak dia wlaupun diri sendiri dh rupa cam nenek kebayan..hahahaahahah
TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

No comments: