RUKUN TETANGGA SAYA

Monday 17 October 2011

1001 KELUHAN

Assalamualaikum w.b.t...

Semua yg jadi ni aku hanya anggap tu sume takdir dri Allah untk aku…mgkin ni sume balasan untuk aku sebab x berfikir pnjang sbelum mmbuat kputsan..terlalu pntingkan ego smpai mengabaikan ati dan perasaan sendiri..aku x slahkan "dia", "dia" mahupun "dia" dalam ape yg dh jadi ni…mgkin apa yg jadi ni adalah satu titik permulaan untuk aku menjalani kehidupan sebagai hamba Allah dalam menjalani kehidupan yg penuh dengan dugaan ni..sejujurnya perjalanan hidup aku mmang terlalu perit untuk aku telan dan mmg terlalu sakit untuk aku luahkan..adakah aku msih mampu untuk menanggung semua ni?? InsyaAllah…selagi Tuhan kuatkan semangat aku untuk terus lalui kehidupan yg penuh ranjau ni, aku akan teruskan..tp sekuat mna pun aku, bila dihujani dengan dugaan macam ni, aku tetap akan jatuh tersungkur…sokongan dan dorongan dari family dan kwan-kawan amat aku perlukan walaupun aku ego untuk menyatakan tu semua..aku malu nak tnjuk kejatuhan aku..aku malu nak mngaku yang aku ni sbenarnye x sekuat seperti yg disangka2..itulah salah satu sikap dan perangai aku yg aku sndiri susah nak tafsir…walaupun riak muka aku dihiasi dengan gelak tawa, tp di sebalik riak muka tu tersimpan 1001 penyesalan dalam mencari erti hidup yang sbenar…secara reality nya aku masih tercari2 siapakah diri aku yg sbenar…?? Apa kehendak dan kemahuan aku??? Pahit untuk aku kongsi semuanya..tp aku x mampu untk luahkan segala-galanye sebab “pahit” dan “sakit” tu hanya telah ditakdirkan untuk aku seorang…aku x terdaya untk mencampak prsaan tu jauh dri hidup aku sebab aku dah srasi ngan prsaan  dan keadaan tu..mgkin semua yg jadi ni berpunca dripada kelalaian aku dengan godaan dunia dan mengabaikan Dia yg telah mencipta aku…apa pun jadi, sjauh mna aku pergi,setinggi mana pun ego aku dan selemah mna pun aku, sebagai hamba Dia yg hanya hidup menumpang di muka bumi ni dan melakukan banyak dosa terhadap Nya , hanya mampu kembali bersujud kepada Yang Maha Pencipta..semoga Allah mendengar setiap rintihan ku setiap kali mngadap Mu…kuatkan la imanku dalam menjalani segla ujian dari Mu supaya hamba Mu ni tidak lari dri landasan yg telah di amanahkan….amin….. 


TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

No comments: