RUKUN TETANGGA SAYA

Sunday 29 April 2012

DOA SEORANG HAMBA




Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Labuhkan cintaku pada insan yang melabuhkan cintanya padaMu,
Supaya cintaku padaMu makin bertambah,

Ya Muhaimin,
JIka aku jatuh cinta,
Pelihara cintaku supaya tidak melebihi cintaku padaMu,

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
Izinkan aku menyentuh hati insan yang hatinya tertaut padaMu,

Ya Tuhanku,
Jika aku jatuh hati,
Peliharakan hatiku padanya agar tidak berpaling dariMu,

Ya Rabbul Izzati,
Jika aku rindu,
Rindukan aku pada insan yang merindui syahid di jalanMu,
Dan pelihara rinduku supaya tidak lalai dari merindui syurgaMu,


Ya Allah,
Jika aku sedang menikmati cinta hambaMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan munajat di sepertiga malamMu,

Ya Allah
Jika aku jatuh hati pada hambaMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu,

Ya Allah,
Jika Engkau halalkan aku merindui hambaMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga terlupa cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu,

Amin
Ya Rabbal’Alamin

TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

No comments: