RUKUN TETANGGA SAYA

Tuesday 21 June 2011

UJIAN TUHAN UNTUK HAMBA-NYA

org kata, tp bukan aku kata tau...Tuhan bg dugaan dan ujian kat hamba Nya
sbb nak hapuskan dosa-dosa yg pernah hamba Nya lakukan sbelum2 ni....
haa mak aku pun pernah gak ckap cm 2..
dan mak aku pun penah gak ckp kat aku Tuhan bg dgaan kat sseorang 2
 sbb Dia nak uji tahap kesabaran dan kekuatan iman sseorag 2....
 hurrmmmm..kalu btul la cm 2, kite kenala redha ngn ujian dri Dia kan..???
nak tolak tkdir pun xde kuasa..nak cube nafikan pun, berdosa lak...

tp cmne lak ngn hamba yg tidak kuat n tabah dalam menjalani ujian dri Dia????
alaa cm kite sume tau la, x sume mnusia tabah n kuat dlm jalani khidupan kan..??
s0 cm dlam kdaan skang ni la..cmne lak ngn org yg x dpt time hakikat ngn pe yg dh ttulis??
ish 2 dh di kira tolak Qada dan Qadar 2..berdosa kan??? huurmmmm...

mesti korang tertanya2 nape la aku tulis sume ni kan..???
nak tau sbb pe???? sbb nye aku tergol0ng dlm klangan2 mnusia yg aku mksdkan 2...
menafikan pe yg dh jadi...tp bila aku fkir balik pe yg aku nafikan 2 bleh tambhkan dosa aku,
aku mula positif thinking...

bese la mnusia kan,,tmbah2 pompuan...baru Tuhan trunkan skit ujian dh lemah..
kalu x, xkan la de istilah kaum hawa adlah kaum yg lemah.hahahahaha
aku kan kaum hawa, so termasuk skali la 2...
aku ni, bukn kuat ane pun..mlut je cam kiah propa..tp ati lembik cam agar-agar...
bru je dpt mslah skit, dh lembik,lemah...ish x kuat lgsung...
tp dok sbuk canang kat merata2 kononye I'm Strong..pdahal hampeh..hahahahha..
2 la serba sdkit kkurangan n klemahan insan yg bnma Diya Nadiya :)
eh jap2...doakan aku kuat n tabah dlam mnjalani kehidupan aku pasni k..g0tcha :)

TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

No comments: