RUKUN TETANGGA SAYA

Wednesday 3 August 2011

KENTUT BOLEH BATAL PUASA???

mesti korang tertanya2 nape kentut boleh batalkan puasa kan?? dan mesti ada yg tertanya2 aku ni ikut mazhab ane..? ha kalu nak tau, korang bca entry aku ni smpai habis..

cite dia cmni..tdi aku nak msak kat dapur untk bbuka..jap2 nak mention dulu kat sini menu untuk berbuka hari ni.. BIHUN SUP...yum..yumm... sedap...hahahaha...cam la sedap sgt kan aku msak...eh mesti r sedap sbb msak ngan penuh kerjasama bersma Chef Zue dan Chef Iena...toink..toink...

msa aku msak tdi Chef Zue ngan Chef Iena x bgun tido agi..x smpai ati lak nak kjut dorang bangun..nmpak letih je gaya nye..s0 aku basuh2 la dulu ayam..msa aku basuh ayam 2 la timbul topik kentut boleh batalkan puasa 2..ni antra perbualan aku ngan Chef Wati di dapur :

Chef Wati : cmne la kan kalu kite kentut pastu puasa kite batal..hahaahha
Aku : kalu cm 2 sah2 dh kite sume kembung perut tahan kentut...ane x nye nak kntut tkut puasa 2 batal.hahahah
Chef Wati : seksanye kan kalu cm 2...
Aku : ha tau xpe....hahahahahhahahahahahhahahahaha....

lawak giler topik perbualan ktorg msa 2..gelak smpai Chef Zue ngan Chef Iena bngun...ala sbenarnye topik 2 dibualkan sbb nak hilangkan ase boring n penat je msa msak tadi....tp dh Chef Zue ngan Chef Iena pun dh bngun n masak sekali tadi, x la boring sangat...

pasal mazhab 2 plak, sah2 dah la aku ni ikut mazhab syafie...so xde pape yg perlu diragu-ragukan skang..ahahahahah...actually kentut 2 x mmbatalkan puasa pun..lain la kalu korang kentut dalam air..blurp..blurp la jadinye...hehe

hurmmmm..skang ni nak tggu waktu untk bbuka....alamakkkkkkkk..smbal kicap x wat agi..!! k la..k la..nak g wat smbal kicap jap.....toink..toink..toink..toink...tik..tik..tik(bagi signal nak belok ke pintu dapur)..hahahahhahaah....SELAMAT BERBUKA :)
TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

No comments: