RUKUN TETANGGA SAYA

Saturday 6 August 2011

ADAKAH INI PETANDA DUNIA DI AKHIR ZAMAN????



masa tengah nak siapkan slide assgment ngan housemate aku Eina, aku tibe2 tertarik ngan berita kat TV3....haaa korang jgn x caya aku ni layan brita..hheehe

aku tersangat em0 dan tersangat  terkejut ngan satu berita tentang kes bunuh KERAT 15.....!! Subhanallah....mnusia jenis ape la ni...dh la kerat 15 pas tu sumbat plak kaki mayat tu dalam mangkuk tandas..anggota2 yg lain plak di sorok atas syiling...kepala plak di letakkan dalam sarung bantal..paling menyayat hati bila kanak-kanak berumur 5 thun dibunuh dan di sumbat dalam bag baju...Ya Allah ape la dosa kanak-kanak 2 smpai cam tu skali dia di bunuh...baru nak knal dunia, dh dibunuh sekejam 2..

sebelum ni kes Mona Fendi kerat 18, gempak satu Malaysia..kes rogol adik Nurin Jazlin melibatkan terung di sumbat pada bhgian kemaluan, kes bunuh ahli koprat Sosilawati yg di bakar mnjadi abu sehingga skrang belum slesai lagi kes dan mcm2 lagi la kes bnuh dan rogol yg berlaku scara kejam yg aku sndiri x duga bleh jadi kat negara kita ni...

kalu dh jadi camni, kita nak salahkan spe????? nak slahkan syaitan??? camne plak kalu ade kes bunuh dan rogol pada bulan puasa?? bukan ke bulan puasa sume syaitan dah diikat.....NAFSU???? yeah.....ni jwapannye....nafsu yg dh kuasai diri diorag yg watkan diorg xde sifat belas kasihan...

2 la org ckp kalu iman senipis kulit bawang, bnda jahat pun kite byangkan baik pe tah agi yg haram bleh dianggap halal...Subhanallah....pe yg aku ckp ni bukn aku nak high light diri aku ni sbgai seorang gadis yg sempurna mahupun kuat iman, tp aku cume nak ingatkan sume org tmasuk gak ngan diri aku sndri, runtuhnye iman sseorang 2 bmakna runtuh jgak la dinding penghalang mereka ngan dosa....

samada ape yg berlaku selama ni sbagai petanda Dia ingin maklumkan dunia di akhir zaman, atau amaran supaya mnyuruh hamba Nya kembali ke jlan Nya sbelum terlambat..hnya Dia yg tahu pe yang dh ditakdirkan Nya...., wallahualam...
TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

No comments: