RUKUN TETANGGA SAYA

Wednesday, 28 September 2011

LEMAS AMBIL BOT KAWALAN JAUH

Assalamualaikum w.b.t.

malam tadi pukul 8 malam aku cepat-cepat ngadap TV sebab nak tahu perkembangan pasal arwah Fizie..sume tv aku buka..kejap-kejap alih tv1,tv2,tv3, ngan tv9..housemate aku pun tunggu jugak mana la tahu kalau2 ade berita pasal arwah kawan aku tu..aku tak berganjak dari tv tu..aku sorang yang control tv tu sampai la pukul 9, still tak ade berita pasal arwah...mcam mna kdaan arwah sebenarnye??? ade yg cakap mayat arwah belum jumpa..ade yang cakap dah jumpa pas zohor semalam..lebih kurang pukul 9 lebih aku dapat satu msj dari Someone..msj yang tertulis mayat arwah Fizie dh dijumpai..xde ape yang teruk dialami cume bengkak2 sikit pada bahagian muka..mgkin disebabkan terkena batu2 atau akar2 pokok dalam sungai tu kot...walau ape pun keadaan arwah di jumpai, Alhamdulillah jasad arwah berjaya ditemui..at least arwah tenang selepas dikebumikan..ape yang aku tahu, arwah dikebumikan pukul 11 pagi tadi..sejauh mana kebenaran khabar angin tu, Wallahualam...
pagi tadi masa break pkul 10 pagi kat kelas, aku ternmpak paper Metro kat atas meja member aku..dalam fikiran aku hanya satu..nk tengok ada atau x kisah arwah Fizie..helaian demi helaian aku selak..sampai muka surat 8, aku hentikan selakan.. " LEMAS AMBIL BOT KAWALAN JAUH " tajuk ni buatkan aku betul2 tersentak..gambar arwah kawan aku terpampang kat  tajuk 2...Ya Allah realiti nye kawan aku Fizie mmg dh meninggal..ape yg hanya mampu aku lakukan, berdoa semoga roh nye ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman...pas baca keratan akhbar tu, aku mintak kat member aku untuk simpan keratan tu untuk di jadikan kenangan...

smalam aku ade baca komen2 kat fb pasal kes arwah ni...ramai yg komen ayat2 yg x sedap di baca..pe yg boleh aku cakap, ajal dan maut Tuhan yg tentukan..kite x perlu pertikaikan kenapa,mengapa dan bagaimana  semua tu boleh jadi sbb semuanye dh tertulis kat atas sana..kalu arwah tahu dia bakal lemas lepas terjun dalam sungai tu, arwah mesti x terjun kan..so arwah x tahu nasib dia mcam 2, sebab tu arwah terjun...Allah berhak untuk cabut nyawa seseorang tu dengan apa cara sekali pun....pape pun kite yg hidup ni x de hak nak pertikaikan ape yg dh Allah tentukan untuk hamba Nya..pe yg kita mampu lakukan sekarang, doakan arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman..dan jganla seksa arwah dengan pertikaikan semua yang dh berlaku...


 AL-FATIHAH untuk ARWAH MOHD NOR HAFIZIE BIN MOHD NAN..semoga roh nye dicucuri rahmat dari Allah s.w.t...aminnn...

TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

3 comments:

lyadyana said...

http://vixenviolent.blogspot.com/2011/10/mnmn.html

Anonymous said...

kalau org yg pertikaikan kematian arwah,cuba kalau diaorg jd mcm arwah...org pertikaikan dan ketawakan dia..mcm mana perasaan keluarga diaorg hah..

Diya Nadiya said...

kdang2 yg pertikaikan semua tu x pernah fkir pe yg diorang ckp..pape pun kita yg hidup ni kna truskan hdup n perlu berdoa supaya arwah dtempatkan dklangan org2 yg beriman...aminn