RUKUN TETANGGA SAYA

Friday 7 October 2011

ADA ORANG GALI KUBUR ARWAH ABAH????

Assalamualaikum w.b.t....

Macam biasa aku nak update blog aku ngan entry yg diilhamkan dalam kotak fikiran aku ni...tp entry kali ni berbeza sikit macam yang sebelum2 ni sebab entry kali ni berkaitan ngan arwah abah aku...mesti korang terkejut kan lepas baca tajuk entry ni...mesti tertanya2 spe plak yg gali kubur arwah abah aku ni????actually aku mimpi la...pagi tadi aku mimpi ade orang gali kubur arwah abah aku, then jenazah arwah abah diorang bawak pergi masjid...dalam mimpi tu, semua adik beradik aku ada...semua tengah perhatikan mayat arwah abah...masa tu aku nangis teruk sangat2..
sampai ade yang datang tanya kat aku, nape Nadiya nangis??? then aku jawab "msa abah meninggal,adik kecik lagi masa tu...adik x tahu lagi ape erti meninggal dan ditinggalkan..sekrang adik dh besar...adik tahu ape erti tu semua...sebab tu adik menangis..
lepas tu aku nmpak kaum lelaki angkat jnazah arwah abah letak depan aku...aku terkejut sangat sebab kain kafan yg membungkus badan arwah abah lgsung tak terjejas...iktan pada kain kafan tu still lagi tak terusik...kain kafan tu lgsung tak ada kesan tanah..dan yg paling aku terkejut,muka arwah abah kelihatan seolah2 baru je meninggal..bila dihitung semula, arwah abah dh meninggal hmpir 11tahun..abh meninggal 13/8/2000 (ahad).tp kenapa mayat arwah abah kelihatan macam baru je dimndikan dan dikafankan???? tak ada sikit pun cacat cela kat muka arwah abah...malah muka arwah abah seakan-akan senyum... masa dalam mimpi tu aku cuba nak pergi dekat dan nak sentuh arwah abah, tp aku terus terjaga...sedar2, aku rasa mata aku dah basah...aku menangis dalam tidur..Subhanallah..aku cube lelapkan mata semula, manala tahu bila aku lelapkan mata lagi sekali aku dapat mimpi arwah abah dan dapat pegang arwah, tp aku x berjaya...lepas tu, aku terus capai phone aku dan tepon mak..aku cite kat mak smbil menangis..mak hanya diam masa aku cite semua tu dan mak ckap aku mimpi abah mgkin sebab aku dh lama x bacakn Yassin untuk arwah dan lupakn arwah....sebenarnye apakah makna  mimpi tu?? adakah  betul apa yg mak aku cakap yang aku ni mimpi mcam tu sebab aku dh lupakan arwah abah??? mustahil....sebab baru je aku bacakan Yassin untk arwah abah masa malam Jumaat baru2 ni..setiap kali lepas smbahyang plak, aku x penah putus2 doakan arwah abah...doa untuk kedua ibu bapa tu x penah putus2 aku baca, event sbelum nak jwab exam pun aku baca...actually apakan makna mimpi aku tu??? adakah arwah abah nak bgtahu yang dia aman kat sana??? ada sesetengah orang cakap, mayat orang yg beriman tak akan reput walaupun dh dikebumikan bertahun-tahun...kalu betulla apa yang dperkatakan tu, aku hnya mampu panjatkan ksyukuran terhadap Mu ya Allah...sejauh mana kebenaran yg diperkatakan oleh orang2 yang pernah aku dengar, hanya Engkau yg mengetahui rahsia dan makna di sebalik mimpi tu..aku sebagai seorang anak hanya mampu doakn arwah abah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman...semoga roh arwah abah tenang kat "sana" dan di cucuri rahmat dri Allah s.w.t....amin.....


TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

No comments: