RUKUN TETANGGA SAYA

Sunday 12 June 2011

SELAMAT HARI BAPA

Tengok cite kat tv2 tdi tajuk "tangan abah" teringat lak kat arwah abah..dh 10 thun lebih arwah tinggalkan kami sekeluarga..arwah meninggal masa 13.8.2000 hari ahad..masa 2 umur aku bru 9thun..x tau agi ape erti meninggal n ketiadaan ayah..

nak tau budak2 x budak2 nye aku msa 2, ade ke patut masa arwah meninggal aku leh fight ngan mmber2 seumur aku main batu seremban..mklumla jiwa kanak2..ane tau pape..yg ada kat fkiran msa 2, hnya nak main..

aku relax je msa 2 sbb budak2 la katakan, org yg dtg 2 la beria peluk2 aku smpai bsah baju aku..xtau la kna airmata dorang ke atau hingus dorang..hehe..ala agi pun msa 2 dorang ngis sbb kesiankan aku, kecik2 dh xde ayah...2 cite msa kecik..time2 aku x tau erti meninggal n ketiadaan ayh..

but now, im ADULT..aku dh mula terasa kehilangan ayah..tgk org lain ngn ayah dorang, prsaan jeles mula wjud dlm diri aku..mmber2 lain kongsi kebhagiaan n kejayaan ngn ayah n mak dorang..thats perfect,right??..tp aku just leh kongsi sume 2 ngn mak aku je..


dlu2 mgkin aku cube nafikan kononnye abah aku x mnggal n dia still hidup..but now, aku dh dpt time hkikat yg Allah lebih sygkan dia..kite yg hidup kna teruskan hidup..Tuhan dh tkdirkan arwah pergi dulu..aku xde kuasa nak tolak mahupun nafikan sume yg dh ttulis..

pape pun skang mak dh jadi mak n abah wat aku..thats great m0m in this world...so sempena hari bapa ni, aku nak amik kesempatan nak wish kat sume bapa termasuk arwah abah aku SELAMAT HARI BAPA...



lastly dri aku,sama2 la kite doakan arwah ditempatkan di kalangan2 org yg beriman.amin..serta AL-FATIHAH untuk arwah...

ni la gmbar arwah abah aku yg aku still agi simpan dlm wallet sampai skang...syg n rindu abah sangat2..
TQ sebab sudi baca entry cik diya. Jgn lupa like and share ok :)

No comments: